ART AND CRAFT Posted in: now showing – Tags: , ,

 NOW SHOWING at DOC CLUB THEATER 
 SCREENING SCHEDULES : 

ชื่อไทย : ศิลปิน-ศิลปลอม

89 นาที / สหรัฐอเมริกา / 2014 / กำกับ: แซม คัลล์แมน, เจนนิเฟอร์ กรอสแมน, มาร์ค เบ็คเกอร์
1h 29 min / USA / 2016 / Director: Sam Cullman, Jennifer Grausman, Mark Becker

รางวัล (Award)

– The Unforgettables (Cinema Eye Honors Awards, US 2015)
– NBR Award – Top Five Documentaries (National Board of Review, USA 2014)

เรื่องย่อ (Synopsis)

“ใต้ฟ้านี้ไม่มีอะไร ‘ออริจินัล’!” คือคำประกาศกร้าวของมาร์ค แลนดิส ศิลปินที่อาจไม่เคยมีใครได้ยินชื่อ แต่พิพิธภัณฑ์อย่างน้อย 46 แห่ง ใน 4 รัฐของประเทศสหรัฐอเมริกา มีผลงานภาพวาดฝีมือของเขาแขวนประดับไว้รวมไม่ต่ำกว่า 100 ชิ้น …โดยทั้งหมดเป็นภาพก๊อบปี้! ใช่แล้ว แลนดิสเป็นนักก๊อบภาพจิตรกรรมโด่งดังของโลกมือฉกาจ ก๊อบชนิดแม้แต่ภัณฑารักษ์ของพิพิธภัณฑ์ดังก็ยังดูไม่ออก หนักกว่านั้นคือแม้จะโดนแฉแต่เขาก็ไม่เคยโดนจับ เขาไม่ได้ทำทั้งหมดนี้เพื่อเงิน แล้วเขาทำไปทำไม?

Mark Landis has been called one of the most prolific art forgers in US history. His impressive body of work spans thirty years, covering a wide range of painting styles and periods that includes 15th Century Icons, Picasso, and even Walt Disney. And while the copies could fetch impressive sums on the open market, Landis isn’t in it for money. Posing as a philanthropic donor, a grieving executor of a family member’s will, and most recently as a Jesuit priest, Landis has given away hundreds of works over the years to a staggering list of institutions across the United States. But after duping Matthew Leininger, a tenacious registrar who ultimately discovers the decades-long ruse and sets out to expose his philanthropic escapades to the art world, Landis must confront his own legacy and a chorus of museum professionals clamoring for him to stop.

ART AND CRAFT starts out as a cat-and-mouse art caper, rooted in questions of authorship and authenticity—but what emerges is an intimate story of obsession and the universal need for community, appreciation, and purpose.

Share this :
« THE TIMES OF HARVEY MILK
STEVE JOBS : THE LOST INTERVIEW »